test

Hier is een samenvatting van het artikel, met de datum **vetgedrukt** en emojies:

**BRANDZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands 2025: Retailmedia cruciaal voor retail en leisure** πŸ‡³πŸ‡±πŸ’°

**17 april 2025**

Het Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands-rapport 2025 is uit! πŸ“ˆ De top 30 Nederlandse merken zijn samen $95 miljard waard, de hoogste waarde ooit. πŸš€

Booking.com blijft nummer 1 met een groei van 48% tot $23,6 miljard. πŸ₯‡ Heineken en ING behouden hun respectievelijke posities als tweede en derde meest waardevolle merken. 🍺🏦

ASR is de grootste stijger (+54%) na een fusie, gevolgd door Action (+52%) dankzij de opening van 350 nieuwe winkels. πŸ›’ Rituals profiteert van uitbreiding naar AziΓ« (+33%). 🌏

Retailmedia spelen een cruciale rol in de groei van de retailcategorie. πŸ›οΈ Basic-Fit werkt samen met Samsung om Samsung Health te promoten. πŸ’ͺ

Volgens Kantar moeten merken diversifiΓ«ren en trouw blijven aan hun kernprincipes. πŸ€” Albert Heijn gebruikt AI in de “Scan & Kook”-functie. πŸ€–

Kantar noemt Pickwick, Campina, Unox, Kruidvat en Hans Anders veelbelovende “Local Jewels”. πŸ’Ž

Trends volgens Kantar:

* Merken kunnen groeien door nieuwe toepassingen en emotionele behoeften te benadrukken. 🌱
* Nederland genereert veel merkwaarde in verhouding tot zijn bevolking. 🌍
* Nederlandse merken staan bekend om duurzame innovatie. ♻️

Het volledige rapport is beschikbaar voor verdere analyse. 🧐

Laat een reactie achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *